Προς ένα (πραγματικά) ΝΕΟ Λύκειο - το 5ο προαιρετικό μάθημα


Αν θεωρήσουμε ότι η κεντρική επιλογή για 4 εξεταζόμενα μαθήματα εγκλωβίζει τους μαθητές σε λίγες επιλογές για τις σπουδές τους, προτείνω τη δυνατότητα οι μαθητές να μπορούν να εξεταστούν σε ένα ακόμη μάθημα προαιρετικά για να διευρύνουν τις επιλογές του, έχοντας διδαχθεί τις προαπαιτούμενες επιστήμες και απελευθερώνοντας την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

Σε αυτό το πλαίσιο, με βάση το σχέδιο που έχει δημοσιεύσει το ΥΠΑΙΘ, προτείνω τις παρακάτω αλλαγές, ώστε να παιδιά τα διδάσκονται τα απαραίτητα μαθήματα και να μπορούν να εξετάζονται σε 4 (κατ’ ελάχιστον) + 1 (προαιρετικά) μαθήματα

Παρακάτω παρατίθενται τα γνωστικά αντικείμενα και ο διαχωρισμός των Επιστημών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η πρόταση.



* Υπάρχει βιβλίο και ΠΣ από τα ΕΠΑΛ



Έτσι π.χ. αν ο μαθητής εξεταστεί σε 4 μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Βιολογία, Χημεία κατευθύνεται σε σχολές Επιστημών Υγείας. Αν όμως εξεταστεί και στα Μαθηματικά μπορεί να κατευθυνθεί και σε σχολές Θετικών Επιστημών αξιοποιώντας την τετράδα Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία!

Αν εξεταστεί σε 5 μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Μαθηματικά, Επιστήμη Υπολογιστών και Χημεία κατευθύνεται σε σχολές Θετικών αλλά και Τεχνολογικών Επιστημών.

Ενώ αν εξεταστεί σε 5 μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, Οικονομία & Διοίκηση, Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών και Πληροφοριακά Συστήματα μπορεί να κατευθυνθεί και σε Σχολές Επιστημών Οικονομίας, Διοίκησης και Αστυνομικές ή Στρατιωτικές Σχολές.

Παναγιώτης Τσιωτάκης
Καθηγητής Πληροφορικής




Τοποθέτηση στη διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας:

http://www.opengov.gr/ypepth/?c=14544